2014. november 17., hétfő

Leiner Laura és egy fantasztikus fesztivál

Bábel
 


Igen, igen, már megint egy Leiner Laura könyv, úgy tűnik, mostanában csak ilyenek akadnak a kezembe.


Fülszöveg:
 Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.



Inkább tetszett. Először is azt, hogy a könyv jól megírt, olvastatja magát és ebben a regényben is tarol Laura cinizmusa – viszont meglehetősen gyakran előkerülnek a Szent Johanna Gimiben használt kifejezései (pl : vállába fúrtam a fejem, röhögtünk, szakadtunk).
Alapvetően élveztem az egész regényt, de annyira nem, hogy elfelejtsek mindent és ne tudjak az esetlegesen felmerülő, kisebb nagyobb hibácskákra odafigyelni.
Az első hiba, hogy Zsófi (a főszereplő) hetijegyet vett, amikor csak egy, azaz egy darab koncert miatt volt ott egész héten, persze közben eléggé lenézi a napijegyeseket (milyen logika ez?). Ettől függetlenül érdekes volt, hogy a lány blogot írt, képeket töltött fel, és mindenfelé sms-eket küldött (amit fél oldal méretű képekben tettek be a könyvbe). A könyv egy hetet ölel fel. Az egész hét pörgős szeretett volna lenni, de valahogy nem jött úgy össze Laurának, és inkább erőltetettnek tűnt ezzel a mindent megismétlős stílussal, kicsit szájbarágósnak hatott, ahogyan az esős napokon mintha végig csak azokat a szavakat ismételgette volna, hogy pocsolya, eső, sár, eső, pocsolya, pocsolya. De ha már időjárás, akkor meg kell azt is említenem, hogy a könyvben egy oldalon átlagban legalább négyszer írják le, hogy épp milyen az idő. Akárcsak egy időjárásjelentés.  Talán mégis túl hosszú volt az az 500 oldal. Épp ezért be kell vallanom, hogy voltak bekezdések, sőt oldalak, amiket kihagytam, és elárulom, hogy így sem maradtam le semmiről.
Persze nemcsak negatív dolgokat vettem észre a könyvvel kapcsolatban, muszáj például megemlítenem, hogy ez a regény meghozza az ember kedvét a fesztiválozáshoz, igaz én még nem voltam fesztiválon, de ezután már nagyon úgy éreztem, hogy kimaradtam valamiből, és ezt nem olvasgatni kéne és álmodozni, hanem igazán átélni, így aztán jövő nyárra tutira be van tervezve egy.

Zsófi, a legszerethetőbb LL könyv főhős, aki nem hisztizik annyit és persze azért nem egy agytröszt, de megvan a magához való esze. De akárcsak Reni (Szent johanna Gimi) ő is kényszerét érzi annak, hogy naponta legalább kétszer halálosan beégesse magát a társaság előtt, de ezt én egy cseppet sem bántam, legalább az unalmas időjárásjelentések közben lehetett valamin jót röhögni. Fanatikusan rajong a Red Hot Chili Peppersért és 17 éves létére , arról ábrándozik, hogy a már-már vénnek (52 éves) számító énekes elveszi feleségül, persze szerintem ez csak valami a tinik közt állandóan egyes egyéneket megtámadó fellángoló vírus,  a sztárkultusz. Nagyon remélem.
A többi karaktert nem igazán tudnám jellemezni. Egy, mert nem ismertem meg őket eléggé, mindenkiről maximum egy szót tudnék mondani, kettő, mert Laura legfeljebb három tulajdonsággal tudja felruházni a karaktereit (remélem, majd az elkövetkező könyveiben ez más lesz), persze ebben a regényben is van gyönyörű csaj, egy hiú srác, ja és el ne felejtsem, ebben a könyvben is nagy szerepet kap egy fiú, akit csak azért szeretünk mert „menő”.
 
Borító: Nekem túlontúl piros.

Kedvenc idézetem:

"– Hipó, ülj vissza – kérleltem.
– Jól vagyok itt így – álldogált, és nagyon úgy tűnt, hogy esze ágában sincs visszaülni.
– Pápáig állni fogsz? – csóváltam a fejem.
– Ne má'. A Vatikánig megyünk? – csodálkozott Szasza.
– Te hülye vagy – röhögött fel Napsi."





Leiner Lauráról mármint a könyveiről már nem először írok, így sok mindent megtalálhattok róla, az Akkor szakítsunk, Késtél cimkék alatt.  

Kiadó:Cicero
Megjelenés éve:2013
Oldalszám: 528

Úgy összeségében: 5/10

1 megjegyzés :

  1. Szia!

    Kérlek linkeld újra a blogod, mert szerkesztettem az inlinkz kódot szövegesre a képes helyett :)
    Elnézést a kellemetlenségért!

    http://konyvesblogok.blogspot.hu/2014/11/ertekelesek-2014-november-17-23.html
    Tekla

    VálaszTörlés